دسته‌بندی نشده

داروهای ترالی اورژانس، تاریخچه ترالی اورژانس و نحوه خرید ترالی اورژانس

تاریخچه انواع ترالی اورژانس:

ابتدا در سال 1965، ترالی با هدف بالا بردن عملکرد بهتر پزشکان و پرستاران در مواقع اورژانسی اختراع شده بود. این وسیله توسط بنیان‌گذار شرکت ECRI(Emergency Care Research Institute) بنام Joel J. Nobel طراحی شده بود. این شخص، در سال    1965 به عنوان رزیدنت جراح در بیمارستان پنسیلوانیا کار می‌کرده است. بعد از اختراع، دکترها و پرستاران قادر به احیا کردن بیماران شدند و زندگی خیلی از بیماران نجات یافت. چرخ های بروی ترالی باعث جابه‌جایی‌ بهتر و سریعتر در هر شرایط مکانی و زمانی شده بود. اجزا تشکیل دهنده آن برای هر بیمارستان و مکان‌های پزشکی متفاوت است. اما به طور معمول حاوی اجزا و داروهای مورد نیاز برای مواقع اورژانسی، ایست قلبی یا هر شرایط که تهدید کننده زندگی بیماراست، می‌باشد.

محتویات روی ترالی اورژانس چیست؟

ابزارها و وسایلی که روی ترالی قرار می‌گیرد بر اساس اهداف از پیش تعیین شده نظیر برقراری راه هوایی، جلوگیری از ایجاد اختلالات اسید و باز و بهبود گردش خون انتخاب می‌شود. دقت داشته باشید که ترالی چرخ دستی اضطراری پنج کشو است که محتویات آن در وضعیت‌های مختلف پزشکی با هم تفاوت دارد.

به جز داروهای حمایت کننده، لازم است مانتیتورهایی برای اندازه‌گیری وضعیت حیاتی بیمار روی ترالی قرار بگیرد. همچنین دفیبریلاتور با ایجاد شوک الکتریکی برای بازگرداندن ضربان قلب هم از لوازم ضروری است.

در مواردی که بیمار داخل بخش دچار ایست قلبی می‌شود یا وضعیت حادی خارج از اورژانس اتفاق می‌افتد، با به صدا درآمدن تلفن، کادر پزشکی اورژانس به همراه ترالی به سرعت خود را به محل می‌رسانند و اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهد.

تجهیزات و داروهای ترالی اورژانس:

مانیتورهای علائم حیاتی

داروهای پیشرفته برای احیای قلب مانند اپی نفرین، آتروپین، آمیودارون، لیدوکائین، بی کربنات سدیم، دوپامین و وازوپرسین

داروهای ضروری برای درمان مشکلات رایج مانند: آدنوزین، دکستروز، اپی نفرین برای استفاده از IM، نالوکسان، نیتروگلیسیرین و سایر داروها

داروهای جراحی فوری مانند سوکسینیل کولین یا داروهای مربوط به فلج و آرام بخش هایی مانند اتومیدات، پروپوفول یا میدازولام.

لوازم مصرفی مانند لوله و سایر تجهیزات لوله گذاری برای جراحی مانند باز کردن راه تنفس

تجهیزات کودکان (داروهای رایج کودکان، تجهیزات لوله گذاری و غیره)

دستگاه الکتروشوک باری شوک الکتریکی قفسه سینه برای برگرداندن ضربان قلب

سایر داروها و تجهیزات به انتخاب مرکز پزشکی

هر بیمارستانی دارای یک حد احیا است. اگراین کد احیا به پرستاران برسد و بصورت هشدار درآید، به معنی آن است که بیماری که خارج از بخش اورژانس دارای، ایست قلبی یا علایم مرگبار است، نیاز به کد احیا و ترالی اورژانس دارد. بعد از شنیده شدن این کد، کارکنان بیمارستان همه موارد مورد نیاز بیمار را با ترالی بر سر بیمار می‌رسانند.

برای خرید ترالی اورژانس چه مواردی باید رعایت شود؟

بدانید هدف از خرید ترالی اورژانس چیست و دنبال چه ترالی پزشکی هستید و قرار است به چه منظور ترالی را خریداری می‌کنید؟

یکی از اشتباهات بزرگ در خرید ترالی این است که مدیران تجهیزات پزشکی و مسئولین خرید نمی‌دانند ترالی که قرار است خریداری نمایند، برای چه کاری است و محتویات آن را در کجا و در چه مواقع باید استفاده شود. برای مثال، بعضی از محتویات ترالی ثابت و غیر قابل حمل هستند ولی همان محتویات در ترالی دیگر قابل حمل و متحرک است و با هل دادن می‌توانید خدمات پزشکی را ارائه دهید.

بعضی از ترالی ها برای مصارف روزانه و بعضی دیگر برای زمان‌های ضروری و اورژانسی به کار می‌رود، پس باید به میزان استفاده، مقاومت و عملکرد تجهیزات و طول عمر ترالی موقع خرید توجه کرد.

تصمیم گیری بر اساس ویژگی‌های ترالی اورژانس:

ویژگی هایی که باید در نظر گرفته شود، بستگی به تجهیزات اصلی و نوع مراقبت از بیمار دارد. در این قسمت می‌خواهیم یک سری از ویژگی‌های مهم که در تصمیم گیری خرید کمک می‌کند را ارائه دهیم.

قابلیت قابل حمل بودن یا نبودن ترالی اورژانس:

با توجه به قوانین The Emergency Medical Treatment and Labor Act (EMTALA)، بیمارستان‌ها باید قانون فاصله 250 یاردی را رعایت کنند. این بدین معنی است که اگر بیماری مخصوصا بیمار تنفسی و اورژانسی نتواند خود را به اورژانس برساند، باید سریعتر بخش اورژانس خدمات را به بیمار برساند. این خدمات باید با ترالی پرتابل یا قابل حمل صورت گیرد. از ویژیگی های ترالی قابل حمل می‌توان به چرخش و حرکت راحت در همه جهات، طراحی مناسب برای مکان‌های متفاوت مخصوصا جاهای تنگ، و بصرفه بودن آن، اشاره کرد.

دوام و مقاوت ترالی

ترالی ها مستعد این هستند که زیر فشار کار زود خراب شوند و باید برای خرید به این ویژگی خیلی دقت کرد. برای ترالی هایی که دارای دوام بیشتر هستند از پودر و استیل‌های ضد استفاده شده است.

قابل دسترس بودن ترالی

 در دسترس بودن آسان داروها و تجهیزات روی ترالی یکی از موارد مهم در خرید است. مثلا اگر به دستگاه الکتروشوک نیاز بود، باید در ترالی های ثابت یا قابل حمل و یا حتی ترالی‌های خانگی قابل دسترس بودن آن را چک کنید. یا برای کشوهای چندمنظوره داروها که حتی دارای قفل الکتریکی هم باشد، قابل دسترس بودن این قسمت را با توجه به نیاز شما باید چک شود.

سازگاری ترالی

علاوه بر نصب تجهیزات اصلی روی ترالی، موارد دیگری همچون کامپیوترها برای دسترسی به داده‌های بیمار باید روی ترالی تجهیز شود و سازگار با سیستم اصلی و سانترال بیمارستان برای انتقال داده ها باشد.

انتخاب براساس لوازم جانبی

لوازم جانبی یک ویژگی مفید دیگر است که باید برای بهتر استفاده کردن از ترالی به آن اشاره کرد. این لوازم جانبی می‌تواند، پرینتر، اسکنر، مارکر برای سیبل، طراحی متفاوت کشوها و هولدرهای چارت، ظروف‌های متفاوت داروها، سبد زباله و خیلی موارد دیگرباشد که میتوان به عنوان لوازم جانبی در نظر گرفته شود. مثلا در شرایطی اضطراری شاید نیاز به اسکنر بارکد باشد و باید به این مورد توجه کرد و با توجه به شرایط و نیاز لوازم جانبی را انتخاب کرد. باید توجه کنید که هر چه لوازم جانبی و ویژگی بیشتری انتخاب شود قطعا هزینه آن بیشتر می‌شود.

ویژگی‌های ترالی اورژانس چیست؟

درصورتی‌که برای خرید ترالی اورژانس اقدام کنید متوجه می‌شوید که پرکاربردترین مدل‌های این محصول،  چندین کشو دارند روی هر کدام از کشوها برچسب‌گذاری می‌شود تا کارکنان اورژانس بتوانند با سرعت و سهولت داروها و تجهیزات مورد نیاز خود را استفاده کنند.

برای خرید ترالی اورژانس باید به مشخصات و ویژگی‌های آن توجه شود تا محصولی کاربردی تهیه شود. اولین ویژگی با اهمیت که در خرید باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ترالی سبک باشد و به راحتی بتوان آن را به حرکت درآورد. ترالی در انواع مختلف ترالی 5 کشو طراحی می‌شوند و لوازم ضروری برای احیای بیمار در این کشوها قرار می‌گیرد.

پرفروش ترین ترالی اورژانس انواعی از آن است که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و قفسه‌های آن فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات پزشکی را دارد.

ویژگی با اهمیت دیگر در خرید ترالی اورژانس این است که باید با دوام و مستحکم باشد تا در اثر استفاده در مواقع اورژانسی خراب نشود. همچنین لازم است هر چند وقت یک بار قسمت‌های مختلف ترالی مورد بررسی قرار بگیرد تا هیچگونه شکستگی یا خرابی در آن مشاهده نشود. زیرا هر مشکلی در اتصالات می‌تواند دردسر ساز شود. یکی از تمهیداتی که برای حمل و نقل ترالی در نظر گرفته می‌شود تعبیه چرخ پنجم است. محبوب ترین ترالی برای حمل و نقل، انواعی از آن است که چرخ پنجم دارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شود.

 مشخصات فیزیکی ترالی اورژانس:

قبل از خرید ترالی اورژانس باید با ویژگی‌های فیزیکی آن آشنا باشید. وزن ترالی بین 30 تا 80 کیلومتر است و دارای 4 کشو و یک قفسه است. پهنای ترالی در حدود 80 تا 120 سانتی‌متر است و عمق آن در حدود 80 سانتی‌متر است. ارتفاع کشوی اول بیشتر از بقیه است و در حدود 30 سانتی‌متر، کشوی دوم ارتفاع 15 سانتی‌متری و دو کشوی بعدی ارتفاع 5/7 سانتی‌متری دارند.

قفسه‌ی ترالی هم که دیواره جانبی ندارد، ارتفاعی در حدود 30 سانتی‌متر دارد و مانیتور یا دفیبریلاتور روی آن قرار می‌گیرد. در سه طرف ترالی نرده محافظ قرار دارد و برای جابه‌جا‌کردن آن دستگیره‌هایی روی آن تعبیه شده است. همچنین ترمز چرخ ها هم از ویژگی‌های یک ترالی با کیفیت و مرغوب است.

چیدمان داروهای ترالی اورژانس چگونه است؟

به دلیل شرایط حاد و پر استرس بخش اورژانس لازم است با چیدمان داروها و لوازم پزشکی در ترالی مطابق دستورالعمل‌ها آشنا باشیم. به طور معمول ترتیب قرار گرفتن داروها در ترالی اورژانس به شرح زیر است.

طبقه‌ی اول ترالی آمپول‌های آتروپین، روپامین، اپی نفرین، وراپامیل، بریتیلیوم، فوروزماید، دوبوتامین و … که در مواقع اضطراری برای نجات جان بیمار مورد نیاز است.

طبقه‌ی دوم ترالی وسایلی مانند سرنگ، باند، دستکش، لوله آزمایش و سر سوزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبقه سوم ترالی اورژانس برای دسترسی آسان آنژیوکت و سرم، اسکالپ وین و لوکوپلاست در این طبقه از ترالی قرار می‌گیرند.

طبقه چهارم ترالی اورژانس ابزارها و لوازمی که در این طبقه قرار دارند، شامل پنس، بتادین، سوندفولی، دستگاه فشار سنج و ست پانسمان است.

مزیت‌های خرید ترالی اورژانس چیست؟

استفاده از ترالی اورژانس با مزایای متعددی همراه است. اصلی‌ترین مزیت آن این است که به راحتی می‌توان آن را سرهم‌بندی کرد. حتی سرهم بندی کردن آن نیاز به تخصص و تجربه‌ی خاصی ندارد و هر فردی بدون تجربه‌ی قبلی هم می‌تواند اجزای آن را در کنار هم قرار دهد. همچنین ترالی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود تا بتوان آن را به راحتی تمیز کرد و ضدعفونی کرد.

در نهایت اینکه مزیت خرید ترالی اورژانس امکان شخصی‌سازی آن است. متناسب با نیاز اورژانس یا مراکز پزشکی می‌توان وسایل متعددی را در ترالی نگهداری و حمل کرد.

ترالی اورژانس یکی از لوازم کاربردی و ضروری برای پشتیبانی از زندگی بیمار است. در این مطلب سعی کردیم موارد استفاده از ترالی را بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ترالی اورژانس حتماً به یک فروشنده معتبر مراجعه کنید تا مناسب‌ترین ترالی را تهیه کنید.

ترالی اورژانس به عنوان وسیله ای بسیار مهم و حیاتی باید با حساسیت انتخاب شود. این وسیله دارای ویژگی ها و لوازم جانبی متفاوت است که برای انتخاب احتیاج به اطلاعات است.

برای خرید تجهیزات هتلینگ پزشکی و استعلام قیمت انواع ترالی اورژانس از جمله ترالی اورژانس فلزی، ترالی اورژانس فایبرگلاس (abs) و ترالی اورژانس استیل می‌توانید درخواست خود را در فروشگاه تجهیزات پزشکی می‌مد ثبت نمایید تا همکاران ما با شما ارتباط برقرار کنند.

ترالی اورژانس یکی از تجهیزات ضروری در هر بیمارستان یا مرکز درمانی است. این وسیله برای حمل و نقل بیماران و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام خرید ترالی اورژانس، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

اندازه ترالی: ترالی باید متناسب با نیازهای شما باشد.

وزن ترالی: ترالی باید سبک باشد تا حمل آن آسان باشد.

ویژگی‌های ترالی: ترالی باید دارای ویژگی‌های مورد نیاز شما باشد، مانند قفسه‌ها، کشوها و محل‌های نگهداری تجهیزات پزشکی.

قیمت ترالی: ترالی باید در بودجه شما باشد.

در اینجا چند نکته برای خرید ترالی اورژانس آورده شده است:

قبل از خرید، نیازهای خود را مشخص کنید. در مورد اینکه از ترالی اورژانس برای چه منظوری استفاده خواهید کرد فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا اندازه و ویژگی‌های مناسب را انتخاب کنید.

ترالی‌های مختلف را مقایسه کنید. قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف ترالی‌های موجود در بازار را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

از فروشنده سؤال کنید. اگر سوالی دارید، از فروشنده سؤال کنید تا مطمئن شوید که ترالی مناسبی را انتخاب می‌کنید.

ما انواع مختلفی از ترالی‌های اورژانس را در فروشگاه خود ارائه می‌دهیم. با ما تماس بگیرید تا یک ترالی مناسب برای نیازهای شما پیدا کنید.

ترالی های اورژانس در فروشگاه تجهیزات پزشکی می مد در تنوعی بالا و با کیفیتی مرغوب به فروش می رسد. شما می توانید براحتی کالای خود را با کیفیتی مطمئن و قیمتی مناسب، خریداری نمایید.

برای خرید ترالی اورژانس، ترالی اورژانس فلزی، ترالی اورژانس استیل و ترالی اورژانس پلاستیکی کافی است با مراجعه به سایت فروشگاه، کد کالای مورد نظرتان را دریافت و پس از تماس با کارشناسان فروش، کد آن کالا را به ایشان ابلاغ نمایید، سپس با واریز وجه، سفارش خرید شما ثبت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا