دستگاه اسپیرومتری

آزمایش اسپیرومتری چیست ؟

در این مقاله درباره این صحبت میکنیم که اسپیرومتری چیست ؟ و انواع آن کدام است. اسپیرومتری به صورت خیلی مطلوبی از بیماران تست می گیرد و اغلب مدل ها صفحه نمایش دارند. با وجود اینکه اغلب بیماران در سن های میان سالی و پیر هستن، این دستگاه حتی برای جوانان و کودکان قابل استفاده است. اسپیرومتری تشویقی چیست و از کجا تهیه کنیم ؟

[aparat id=’gZJxI’]

تفسیر اسپیرومتری به زبان ساده

اگر بخواهیم به سادگی اسپیرومتری را تعریف کنیم، باید بگوییم که این دستگاه فشار هوا و مقدار آن در بازدم را اندازه گیری میکند.
این فشار هوا از طریق شش ها، در حالی که دم و بازدم به صورت کامل انجام میشود، توسط این دستگاه انندازه گیری می شود.
از این طریق بازدهی عملکرد تنفس را میتوان ارزیابی کرد.
اسپیرومتری یک مشخصه بسیار خوبی است که آنچه در شش ها اتفاق می افتد را نشان دهد. اسپیرومتری  به تشخیص نوع بیماری و روش بهبودی آن که در هر بیماری متفاوت است کمک می کند.هنگامی که دستگاه اسپیرومتری را خریداری می کنید به گارانتی توجه کنید، این گارانتی نیاز ها و مشکلات احتمالی بعد از خرید را پشتیابی می کند.
اما به دو نکته دیگر درباره اسپیرومتری  باید مورد توجه قرار بگیرید :

  • باطری
  • قابل حمل بودن

در مواردی نیاز است که دستگاه حمل شود تا مورد استفاده قرار بگیرد بنابراین قابل حمل بودن و باتری بسیار اهمیت پیدا میکند.

 

دستگاه اسپیرومتری تشویقی

مدل های مختلفی از اسپیرومتری وجود دارد. بعضی از مدل های آن را می توان مستقیم با استفاده از پورت usb به کامپیوتر متصل کرد. بعضی از آن ها در داخل خودشان یک چاپگر دارند. ویژگی های قابل حمل بودن و داشتن باطری، در مواردی که احتیاج به حرکت دارند بسیار حائز اهمیت است.
اسپیرومتری تشویقی که با آن اسپیرومتری انگیزشی هم گفته میشودوسیله مفید و کارامدی برای درمان و یا پیشگیری به شمار میرود. برای اندازه گیری حجم ریه نیز به کارمیرود از این محصول برای تقویت و بازتوانی از نظر قدرت و حجم تنفس استفاده میگردد.

خرید اسپیرومتری تشویقی

این دستگاه انگیزشی برای بیمارانی که این تست برایشان ناخوشایند است، خیلی مطلوب است و حتی برای آن ها لذت بخش است.

اسپیرومتری تشویقی

قیمت اسپیرومتری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، سن ریه های شما با سن واعی شما تفاوت دارد. این موضوع می تواند برای کسانی که دخانیات مصرف می کنند بیشتر مورد توجه باشد. این دستگاه میتواند به ما نشان دهد که یک شخص 40 ساله که دخانیات مصرف می کند ممکن است ری هایش در سن 75 سالگی باشند !  این تست به افراد سیگاری میفهماند که سن ریوی آن ها خیلی بیشتر از سن اصلی آنهاست. شرکت می مد با داشتن متخصصان مجرب، با افتخار شما را بابت چگونگی استفاده از این دستگاه راهنمایی می کند. توصیه میشود حداقل سه بار به صورت خفیف و سه بار به صورت شدید در دستگاه دمیده شود.

قیمت اسپیرومتری برند ایرانی و رو میزی از حدود 35 میلیون تومان شروع میشود. اسپیرومتری برندهای خارجی تقریبا از 100 میلیون شروع میشود و تا قیمتهای خیلی بالاتر به فروش میرسید.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

مانیتورینگ علائم حیاتی چیست

سونیکید چیست؟ | فتال داپلر (جنین یاب) چگونه کار می کند؟

بهترین سایت خرید تجهیزات پزشکی

دستگاه الکتروسرجری چیست ؟ | بهترین برندهای کوتر جراحی کدامند ؟

آی یو دی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا