فروش تجهیزات پزشکی

فروش تجهیزات پزشکی اتاق عمل

اتاق عمل مکانی پاکیزه و استریل شده است که تیم های پزشکی، پرستاران و جراحان برای انجام خدمات پزشکی در آنجا حضور دارند.
هر پزشکی برای عمل جراحی نیاز به تجهیزات و شرایط خاص خودش را دارد. در این مقاله سعی داریم برخی اقلامی که در اتاق عمل باید وجود داشته باشد و یا در عمل های متفاوت از آن های استفاده بیشتری میشود و کاربردی تر هستن معرفی نماییم.

خرید تجهیزات اتاق عمل

فروشگاه تجهیزات پزشکی می‌مد فروشنده انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و بهترین سایت تجهیزات پزشکی در ایران است. به تمام استان های کشور تا به حال ارسال داشته است و با شرکت های بزرگ و پتروشیمی های بزرگ ایران همکاری می کند. در ادامه بخشی از تجهیزات کاربردی اتاق عمل که فروشگاه میمد میتواند برای شما تامین کند و به هر نقطه ایران که باشید برای شما ارسال کند را باهم بررسی کنیم.

فروش عمده تجهیزات پزشکی در اهواز

تخت اتاق عمل

تخت های موجود در بیمارستان و مراکز درمانی انواع بسیار متنوعی دارند. بسته به اینکه برای چه بیماری قابل استفاده باشد، میتوان تخت مناسب او را فراهم نمود.
تخت های معاینه و ساده تا تخت های مکانیکی و برقی در سایت تجهیزات پزشکی میمد قابل سفارش است.
تخت ها به انواع یک ت دو شکن، تختکن و چهار شکن تقسیم بندی میشوند.
همچنین برای کارهای تخصصی هم تخت مخصوص وجود دارد که در ادامه در قالب عکس ایت تخت ها رو میتوانید مشاهده کنید.

تخت سه شکن برقی | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد

تخت بستری بیمار 1 شکن | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد

تخت بستری بیمار4 شکن | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد
 تخت آندوسکوپی مدل الکتریکی | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد

تخت پزشکی یا تخت بستری از آن جهت اهمیت دارد که بیمار در طول دورانی که در بیمارستان هست و یا تحت مراقبت های ویژه و عمل جراحی قرار دارد باید حس راحتی و خوشایندی داشته باشد. پزشک ممکن است در پوزیشن های متفاوت بیمار را معاینه کند و یا عمل کند و این فرایند تا ساعت ها شاید به طول بیانجامد بنابراین تخت بستری و معاینه یکی از مهم ترین تجهیزات اتاق عمل خواهد بود.

  1. تخت 1 شکن : فقط قسمت بالا تنه تغییر می کند
  2. تخت 2 شکن : قسمت بالا تنه و پایین پا تغییر می کند
  3. تخت 3 شکن : علاوه بر دو مورد بالا قسمت میانی تخت هم قابل تغییر است

برانکارد ریکاوری

تخت ریکاوری نوعی تخت پزشکی است که در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا بعد از جراحی که هنوز بیمار کامل هوشیاری خود را به دست نیاورده است مورد استفاده قرار می گیرد.
این تخت ها دارای دو نوع دستی و برق هستند. تخت ریکاوری دارای یک حفاظ ریلی است که از سقوط بیمار جلوگیری می کند. ارتفاع زیر کمر به وسیله دستگیره قابل انجام است.
ارتفاع تخت قابل تنظیم بوده و دارای چرخ های قفل شونده است.

 تخت ریکاوری | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد

ساکشن پزشکی

دستگاه ساکشن به صورت رومیزی و پرتابل استفاده میشود. همچنین این امکان را دارند تا به صورت دیواری هم نصب شوند.
برای دید بهتر پزشک، این دستگاه با ایجاد فشار منفی، خون‌ آبه و ترشحات اضافی را مکیده و شرایط را برای جراحی بهینه تر میکند. این امکان از طریق یک لوله و خارج کردن از ترشحات مایع از بدن انجام میشود.
از دستگاه ساکشن پزشکی در اتاق عمل، دندانپزشکی و حتی سالن های پوست و زیبایی استفاده میشود.

دستگاه ساکشن پزشکی | فروشگاه تجهیزات پزشکی میمد
این دستگاه ها با برق شهری و باتری کار می کنند. دستگاه ساکشن پرتابل، با باتری کار میکند. وقتی که بیمار حالت اورژانسی دارد و در بیمارستان حضور ندارد.
در این شرایط ساکشن پرتال که بسیار سبک و قابل حمل است، مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل سرعت بالا یکی از محبوب ترین دستگاه های ساکن، ساکشن های قابل حمل محسوب میشوند.

[aparat id=’7Wb8X’]

سیستم اندوویژن

با پیشرفت علم در مباحث پیشرفته مهندسی و تصویربرداری، خدمات بزرگی به جامعه پزشکی و جراحی های مرسوم در دنیا صورت گرفته است.
حتما شنیده اید یا دیده اید که در گذشته های نه چندان دور برای عمل جراحی مثلا معده، یک شکاف بزرگی در بدن انجام میشد تا این عمل صورت پذیرد.
اما به لطف پیشرفت های بزرگ در این زمینه در تمام بیمارستان ها سیستم های اندوویژن برای جراحی های مختلف وجود دارد. به طور مثال در عمل لاپاراسکوپی یا اندوسکوپی، فقط با ایجاد شکافی کوچک و با ابزار ها و دوربین های مخصوص و ظریف به صورت با کیفیت درون بدن برای جراح نمایان میشود و عمل هایی موفق تر  سبک تر و با ریسک کمتر انجام میشود.
دیگر خبری از بستری و مراقبت های طولانی بعد از عمل نیست. به عکس و فیلم زیر با دقت نگاه کنید:

سیستم اندوویژن | تجهیزات پزشکی می مد

پمپ تزریق سرم و سرنگ

گاهی اوقات بیمار در شرایطی قرار میگیرد که باید در سایت زمانی مشخصی حجم معینی از دارو یا خون یا انسولین و… به بیمار تزریق شود.
در این شرایط استفاده از دستگاه تزریق که دقت بالا و زمان مشخص دارد اهمیت پیدا می کند. به ویژه در بیماران قلبی و کلیوی. پمپ ها انواع مختلفی از جمله سرم و سرنگ دارند.
گاهی شرایطی پیش می آید که در بخش های نگهداری بیمار بعد از عمل جراحی نیاز است که یک ماده به صورت منظم و پیوسته برای یک بازه زمانی معین وارد بدن بیمار شود. در این موارد از دستگاهی به نام پمپ سرنگ استفاده میشود.
پمپ سرنگ تقریبا دو کیلوگرم وزن دارد. این دستگاه از حدود یک میلی لیتر بر ساعت تا 450 میلی لیتر بر ساعت را توانایی تزریق دارد.میزان فاصله بیمار با دستگاه و موارد این چنینی تاثیری در روند کار برای بیمار ندارد.

برای تزریق فراورده های خونی با حجم زیاد ( تا چند لیتر ) از دستگاه پمپ تزریق سرم استفاده می شود.عملکرد این دستگاه به دو صورت حجمی و قطره ای انجام میشود.

عملکرد حجمی مانند پمپ های گردشی در دیالیز است که میزان حجم داخل ست سرم را اندازه گیری کرده و به بیمار تزریق میکند. در تزریق قطره شمار با استفاده از یک چشم الکترونیکی، تعداد قطرات شمرده میشود.
مهم ترین نکته در این پمپ ها دقت دستگاه است که هر چند قطره برابر با 1 سی سی میشود.

[aparat id=’WwEKk’]

شیردوش

بهترین تغذیه برای نوزاد بدون شک شیر مادر است. شیر مادر میتواند تا 6 ماه مواد مورد نیاز بدن نوزاد را تامین کند. امروزه ثابت شده است که کسانی که بیشتر از شیر مادر استفاده کرده اند از ضریب هوشی بالاتری به نسبت دیگران بهره مند هستند.
شیر دوش در دو نوع دستی و برقی موجود است. برای زمانی که مادر مسافرت است یا به هر دلیلی از نوزاد دور است، با استفاده از این دستگاه شیر مادر در ظرف شیر قرار داده میشود تا توسط پرستار کودک یا هر شخص دیگری به کودک داده شود.
شیر دوش هایی که میتوانند به طور همزمان از دو پستان مادر شیر بشودند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.
در اتاق عمل معمولا بعد از زایمان از مادر با شیر دوش شیر تهیه میشود تا به نوزاد تازه متولد شده داده شود. این عمل هم برای مادر راحت تر است هم نوزاد.
در ویدئوی زیر که در آپارات می‌مد قرار داده شده است تصویری از شیر دوش برقی مدلا را باهم ببینیم.

[aparat id=’blCHa’]

پمپ نوزاد

ونتوس یا ابزار زایمان طبیعی، کمک میکند که با استفاده از خلاء سر کودک را بیرون از واژینال هدایت کند. اگر کودک به صورت طبیعی از واژینال خارج نشود از این دستگاه کمک گرفته میشود. در زایمان زودرس ونتوس مورد استفاده قرار نمیگیرد اما استفاده از ونتوس خیلی امن و قابل اطمینان است. مگر در شرایط خاصی که ممکن است برای مادر و کودک مشکل آفرین شود.
ونتوس به صورت دستی و الکتریکی موجود است. نحوه استفاده از ونتوس الکتریکی به این صورت است که ابتدا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن می کنیم، سپس تنظیمات دستگاه را با توجه به شرایط انجام میدهیم. لوله بلند دستگاه را از بطری خلاء به یکی از کلاهک های خلاء وصل میکنیم.

بعد از استفاده از دستگاه، لوله و کلاهک خلا و بطری را جدا کنید و ضدعفونی نمایید. با آب و صابون شست و شو را انجام داده و بگذارید تا خشک شوند.

ونتیلاتور

ونتیلاتور دستگاهی است برای برای کمک به بیمارانی که توانایی تنفس کافی ندارند و به لحاظ جسمی دچار مشکل در تنفس هستند. ونتیلاتورها دستگاهای مدرنی هستند که به وسیله آن بیماران با استفاده از یک ماسک کیسه ای دریچه دار نفس میکشند.
از ونتیلاتور عمدتا در بخش مراقبت های ویژه و اورژانس و بخش بیهوشی استفاده میشود.
در برخی موارد به ونتیلاتور، دستگاه تنفس مصنوعی یا رسپیراتور هم گفته میشود اما این به لحاظ فنی درست نیست. معمولا رسپیراتور به یک ماسک محافظ اشاره دارد نه دستگاه تنفس مصنوعی.
ونتیلاتور (ventilator)، تنظیمات زیادی دارد که با توجه به شرایط بیمار تنظیم میشود. شما قادر هستید با ونتیلاتور میزان اکسیژنی که در هر دم به بیمار میرسد را کنترل کنید. تعداد نفسی که در هر دقیقه به بیمار میرسد و بیشترین فشاری که در هر دم به بیمار میرسد، قابل تنظیم است.

دستگاه ونتیلاتور | فروشگاه تجهیزات پزشکی می‌مد
نکته جالب درباره این دستگاه این است که ونتیلاتور حساسیت به تنفس دارد، به این معنی که متوجه تلاش بیمار برای نفس کشیدن میشود.
اگر ونتیلاتور متوجه تلاش بیمار شود برای کمک به تنفس بیمار وارد عمل میشود.
در واقع تنفس بیمار به صورت ترکیبی انجام میشود به این مفهوم که دستگاه به صورت ترکیبی از تنفس مصنوعی کامل توسط دستگاه و تنفس بیمار به صورت همگام و هماهنگ کار میکند.

چراغ اتاق عمل

چراغ اتاق عمل به عنوان منبع نور و روشنایی در هنگام عمل از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
تابش نور با توجه به زمان و نزدیکی به بافت پوست نباید باعث تخریب و آسیب به پوست بیمار شود.
همچنین ممکن است جراح در هنگام عمل و استفاده از ابزار ها باعث ایجاد تاریکی در ناحیه عمل شود، که باید میزان سایه ها به حداقل برسد.
چراغ سیالیتیک باید قایل حرکت باشد و به گونه ای باشد که بتوان چراغ را پس از تنظیم در محل و نقطه درست، قفل کرد.
چراغ ها توسط یک پایه به سقف یا دیوار اتاق عمل اتصال می یابند و از یک یا چند منبع نور تشکیل میشوند که به بازوی معلق متصل شده اند. چراغ ها باید حرکات عمودی و دورانی داشته باشند و دارای یک رفلکتور برای جلوگیری از تابش نور خشن باشند.
چراغ های LED  از چراغ های معمولی قیمت بالاتری دارند و گرمای کمتری هم تولید می کنند. این لامپ ها عمر طولانی تری داشته و خطر خاموش شدن در حین عمل را کاهش می دهند.

[aparat id=’tsdNA’]

الکتروکوتر جراحی

الکترو کوتر ( الکتروسرجری ) یک منبع جریان با توان بالا است که در فرکانس های رادیویی عمل مبکند. به منظور برش دادن، شکافتن یا نابود کردن بافت به کار گرفته میشود. مهم ترین برتری الکتروکوتر به نسبت یک چاقوی پزشکی، این است که همزمان که شکاف ایجاد میشود از آسیب رساندن به اطراف بافت مورد نظر جلوگیری میشود.
عکس

الکتروکوتر به این صورت کار میکند که جریان الکتریکی از طریق کابل و الکترود فعال به بدن بیمار اعمال میشود و بعد از آن از طریق الکترود برگشتی که در زیر بیمار است به دستگاه برمیگردد.

الکتروسرجری یا کوتر حرارتی چیست

خرید کوتر جراحی

دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

مانیتورینگ به معنای بررسی پارامترهای پزشکی به صورت پیوسته در گذر زمان است. علائمی مانند ضربان قلب، نظارت بر قتند خون با گلوکز متر و نمایش در مانیتور از ویژگی های این دستگاه است.
سیستم مانیتورینگ قابلیت ارسال اطلاعات به یک ایستگاه مانیتورینگ راه دور را دارد که بایو تله متری نامیده میشود.
این سیستم شامل جند سنسور، واحد پردازش، دستگاه نمایش داده یا مانیتور و لینک های ارتباطی برای نمایش یا ضبط نتایج در جای دیگر می باشد.

مانیتورینگ علائم حیاتی | تجهیزات پزشکی می‌مد

تجهیزات جانبی این دستگاه شامل کابل دستگاه فشار خون، کابل ECG، کبل پالس اکسیمتر، کابل سنسور پوست، کابل NIBP به منظور خواندن فشار خون، ضربان قلب، ودیاستولیک می باشد.
این دستگاه شامل آلارم صوتی و تصویری هم می باشد. وقتی یکی از پارامترهای سلامت بیمار از حد نرمال خارج شود، این دستگاه با آلارم های صوتی به پرستار هشدار خواهد داد و در صفحه نمایش به صورت چشمک زن روی مانیتور با فاصله زمانی 1 ثانیه توجه کاربر را به خودش جلب میکند.

مانیتورینگ علائم حیاتی چیست

ست ابزار جراحی

در موارد بالا راجب قیچی و پنس های پزشکی صحبت کردیم و با آن ها آشنا شدیم. در ادامه ست های مختلف پزشکی که جراحان در اتاق عمل از ان استفاده می کنند برای آشنایی نام برده شده اند.
هر کدام از این ست ها برای عمل های مربوط به خودش مورد استفاده قرار میگیرد مثلا ست ابزار جراحی گوش متفاوت از لوزه است. پزشک میتواند متاسب با کار خود این ست ها را سفارش دهد.

[aparat id=’gCiNY’]

  1. ست توراکس
  2. ست عروق
  3. ست کرانیوتومی
  4. ست جراحی لوزه
  5. ست جراحی کلیه
  6. ست جراحی گوش
  7. ست سپتوپلاستی
  8. ست سپتوپلاستی
  9. ست هیستروکتومی
  10. ست کاتارکت فیگو
  11. ست استرابیسم
  12. ست دی سی آر
  13. ست کورتاژ
  14. ست بورژی
  15. ست گرافت
  16.  ست منیسک
  17. ست DHS

دیگر مقالات تولید شده از فروشگاه تجهیزات پزشکی می‌مد:

سونیکید چیست؟ | فتال داپلر (جنین یاب) چگونه کار می کند؟

ای یو دی چیست

ECG یا دستگاه الکتروکاردیوگرام چیست ؟

بهترین سایت خرید تجهیزات پزشکی

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا