مقالات تخصصی تجهیزات پزشکی

هولتر قلب چیست ؟

استفاده از هولتر برای زمانی است که پزشک بخواهد در یک بازه طولانی تر سلامت قلب را پیمایش کند. هولتر های فعلی بازار تا یک هفته می توانند دائم کار کنند و قابلیت تعویض باتری را نیز دارا هستند. استفاده از هولتر شرایط خاصی ندارد فقط قبل از نصب هولتر حمام بروید و بدن خود را اصلاح کنید.
البته هولتر هایی ئارد بازار شده اند که ضد آب هستند اما در غیر این صورت همراه با هولتر نباید خمام یا استخر بروید.  با ما تا انتها همراه باشید تا درباره هولتر و قیمت هولتر و نصب آن، بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

[aparat id=’6ZpwN’]

عوارض هولتر قلب

هیچ گونه عوارض تا به حال درباره استفاده از هولتر قلب به وجود نیامده و یک آزمایش بی خطر و سادست. تنها در صورتی ممکن است برای برخی از افراد ایجاد مشکلات پوستی داشته باشد که حساسیت به چسب یا ژل ها داشته باشید.
چون الکترود های هولتر قلب بر روی بدن قرار میگیرند و به وسیله ژل هایی در جای مخصوص نصب می‌شوند.
هولتر های بی سیم هم در بازار وجود دارند.

نصب هولتر قلب
Anterior view male figure torso with holter monitor and ekg/heart rhythm inset; ACardio_20140402_v0_005
SOURCE: cardio_holter-monitor_proc_1_layers.psd

نصب هولتر قلب در منزل

ما در مقالات گذشته درباره الکتروگراف و ECG مفصل صحبت کردیم. اگر مطالعه نکردید به لینک زیر مراجعه کنید :

ECG یا دستگاه الکتروکاردیوگرام چیست ؟

در این مقاله توضیح دادیم که بررسی سلامت قلب چگونه انجام میشود. الکتروگرام بررسی وضعیت لحظه ای قلب بیمار است.
حداکثر زمانی که در این شرایط تحت نظر پزشک هستیم 20 دقیقه است. فرض کنیم تحت شرایط خاصی ضربان قلب ما دچار مشکل میشود. در این شرایط نیاز داریم دو شبانه روز در حالت عادی که روزمرگی های خود را میگذرانیم ضربان قلب ما در ساعات مختلف بررسی شود.
در این حالت از هولتر استفاده میکنیم. هولتر دستگاهی است که مانند تلفن همراه به کمر فرد وصل میشود ( البته مدل های محتلفی وجود دارد ) و الکترود ها با نظر پزشک در نقاط مورد نظر متصل میشوند که علائم حیاتی و فشار خون و ریتم قلب در یک بازه 48 ساعته بررسی شود.

[aparat id=’nE9Jq’]

قیمت دستگاه هولتر قلب

برند cardioline یکی از مطرح ترین برند های مطرح تولید انواع هولتر های قلب است. در سایت فروش تجهیزات پزشکی میمد میتوانید انواع هولتر قلب را مشاهده کرده و استعلام قیمت آن را داشته باشید.
ایران عزیز هم مدل هایی از هولتر قلب را تولید کرده است. برای مشاهده و خرید هولتر قلب به سایت میمد مراجعه کنید. قیمت این هولتر تا خرداد 1401 در حدود 50 میلیون تومان است.

اجاره دستگاه هولتر قلب

همانطور که در بالا گفته شد قیمت خرید هولتر حتی تولید داخل هم بسیار زیاد است. معمولا افرادی که به بیمارستان ها یا مراکز درمانی یا پزشکان متخصص قلب مراجعه می کنند، در صورت تشخیص پزشک به قرار گرفتن هولتر آن را به صورت روزانه اجاره میکنند. اجاره این دستگاه چیزی در حدود روزی 1 میلیون تومان است. این قیمت ها تماما متغییر است. اینکه هولتر مورد استفاده ار چند کانال استفاده می کند و تعداد الکترود های مورد نیاز برای بررسی نبض و ضربان قلب و شدت آن چقدر است، بر روی قیمت و انتخاب مدل هولتر تاثیر گذار است.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

سونیکید چیست؟ | فتال داپلر (جنین یاب) چگونه کار می کند؟

بهترین سایت خرید تجهیزات پزشکی

آزمایش اسپیرومتری چیست

کوتر جراحی چیست

آی یو دی چیست

مانیتورینگ علائم حیاتی چیست

ECG یا دستگاه الکتروکاردیوگرام چیست ؟

پخش عمده تجهیزات پزشکی مازندران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا